torsdag 23 februari 2012

Sportlov

SÅ skönt. Det är lov från skolan en vecka. Alla barn unnas en härlig vecka, långt från magsjuka och influensaelände. Hoppas alla hinner bryta lite och bli friska igen! Jag får också en vecka att använda som jag vill. Det kan behövas!

Jag stickar lite och donar lite och städar lite och... Lugna dagar och idag skiner solen så man förstår att det kommer en vår. Det gör mig glad.


Jag har knåpat en bit på min fina mohairschal. Den blir nog vacker - en dag.



Jag sydde en sköldpadda till Göteborgsbabyn, men den blev inte hundra, så det blev en nåldyna till mig. Kunde behövas.



Sen har det varit sockgarnsdrive, alltså blev det 3 små nystan där också. Första Bossebosockan för i år är på G. En är klar - alltså en kvar. Det är inte bråttom. Det är långt till nästa vinter, eller hur?

Lite kvar på lovet. Några pedagogiska planeringar och lektionsplaneringar är visst också kvar. Det kommer en dag i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar