söndag 2 september 2012

Hösten är här.

Så var det höst. Igen. September har kommit. Jag funderar på att jag behöver flytta, för att förändra saker lite grand. Fast det är ett grundläggande fel i min personlighet. Jag älskar att flytta och att göra nya platser till mina egna. Vi får se hur det blir med det.


Så länge så funderar jag på att det kommer en månad december också. Jag har börjat med julklapparna. Ett par små sockar till Ella är klara. Hoppas de blir lagom till den söta lilla foten. Kanske ska jag sticka en tröja med flätor och vackra detaljer som passar till... Sen är ju släkten stor. Jag får börja med att sticka fem par sockar och sen... kan jag fundera på tröjor.



Ett par klara. Bara resten kvar. Jag har ju utlovat vantar till de vuxna barnen också. En vill ha alpaccagarn med flätor, en vill ha fingerlösa med vackra färger. En vill ha en cool mössa. Så roliga önskningar. Sen ska man knåpa på - i lagom storlek och snygga färger. Inte alltid så självklart att man väljer rätt. Fast, di är rätt generösa i kommentarerna. Nja, vad ska jag ta nu?

Ha världens bästa handarbetshöst du som kikar in!

Höst! Petra

3 kommentarer:

  1. Fina sockor vad är det för garn du använt?

    SvaraRadera
  2. Hej! Det är Fabel sockegarn, 75% ull 25% polyamide (så dom håller en liten stund). Färgen kanske hette Kiwi... Det är lättstickat och blir bra. Det finns många fina sockmönster på Drops hemsida. Fort gick det också och det är ju alltid bra :)

    SvaraRadera
  3. Tack.Vet att Drops har ett stort utbud av mönster som de delar med sig av.

    SvaraRadera