torsdag 5 januari 2012

En schal till mig!


Hurra! Min schal från Alice Starmore är klar och den passade fint. Tja, fast först var jag tvungen att fråga dottern om den skulle vara så. Ganska glappig runt halsen och den liksom viker sig... Men, på med den när jag skulle till posten och den vacklade runt halsen på mig på ett rätt trevligt sätt. Glad för alla färgerna. 

Det är allt bra många fel på den första tredjedelen,  men sen blev det riktigt bra

Nu har jag ögonen på schalar från Danmark till sommarens bröllop. Där finns hela kit med de allra mest underbara färger: Seyfarths... Det finns en i blått som verkar himla krånglig och en med många hedfärger som ska vara lätt. Hm. Det är inte billigt och jag har många garner i mina gömmor. KUNDE mycket väl försöka göra en egen. Fast... Frestad som bara den är jag. Bara garnet kostar och danska är det också. Får hålla i mig och sticka några vantar till. Bröllopet är i september...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar