lördag 14 januari 2012

I väntan på...



Jag har en förmåga att köpa vackra nystan för att jag måste HA dem. Det kan vara ren lust som styr här? Då har man plötsligt garner som inte har en plan... Medan jag väntar på schalgarnet till min festschal, så stickar jag en mössa för att det är kul. Det är vackra alpaccagarner som blir använda (Drops Alpaca). De är så sköna att sticka med! Vi får se om någon av godingarna i Göteborg vill ha den, annars får den bli till "en annan dag".

Jag har en gammal tidning som jag köpt på antikvariat och det är den som har inspirerat till denna mössan. Tidningen är underbar! Det är stora barn utstyrda i babykläder, känner jag. Den kom ut 1955, så det är ett tag sen. Kul!

Första steget är klart. Nu ska jag "fixa till", fästa trådar, dra i andra och så ska jag kanske brodera. Svarta bladslingor i det gröna och röda prickar i det lila... Eller så?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar