måndag 16 januari 2012

Liten randig mössa


En liten randig mössa är klar. Alla trådar är fästa och den blev rätt fin. Nu får vi se om någon vill ha den och om den är lagom till någon söt liten person. Jag håller en tumme. Mjuk och gosig blev den i alla fall och tofsen blev lagom mullig.
       
                                     

Garnet till schalen har kommit från Ostbiten. Det är 2-trådigt mohairgarn direkt från gården. Det är vackert i lystern och lagom luddigt. Sådär inte för mycket, liksom. Blankt och fint är det och jag är så sugen på att börja. Min gulliga jobbarkompis lånade ut sin vinda och garnvev. Jag vevade och njöt. En sån vill jag ha... Två fina nystan är klara. Beskrivningen finns på plats på datorn och nu så! 

På Youtube fick jag lära mig vad "Lace cast on" är och nu ska jag prova. Det här blir att bita i för mig. Kul det! Mycket på jobbet bara... Vill sticka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar