söndag 1 april 2012

Brodera med mera



Mina kaktusar blommar så! Jag älskar vita novemberkaktusar och köper det ibland andan faller på. När de har blommat ut gräver jag ner dem vid foten av den stora hibiskusen. Jag har väl en 7-8 stycken och nu blommar allihop så mycket de orkar. Det är påskfint. Hibiskusen har en massa knoppar den med så det kan nog bli fint till påskafton.

Jag har en del saker som jag ska göra klara. Jag har kikat lite i gömmorna och myst över grejer som ligger på tillvärmning... En del saker har legat väldigt länge.


När yngsta sonen var baby tillbringade vi en sommar i trakten av Norrtälje och jag köpte ett broderi på Hemslöjden. Det var fint och jag hade egentligen inte råd. Det hette och heter "Strandvägen". I juni tar pojken studenten och det är bara lite kvar runt ramen. Jag ska göra klart det nu i påsk.


Broderiet var tänkt att hänga över ett gammalt skåp, som vi släpat med oss över åren. 1998 brann mitt hus och skåpet blev förstört och så hamnade broderiet på undantag. Nu kan det vara dags igen. Fast jag vet inte hur jag ska använda det nu. Det känns inte så aktuellt att hänga upp det i glas och ram? Det får jag grunna på. Det är vackra färger... Hm. Här behövs nya idéer.


Min fina påskkorg verkar trivas fint. Hortensian tar sig och blommar vidare. Den lilla skruttplantan kan nog bli något! Det är kul att köpa små billiga plantor och försöka få till dem till något märkvärdigt. Jag har en trädpion i trädgården som jag köpte när de la ner ett trädgårdsvaruhus i stan, för 50 kronor. I år kommer den fint! Kul. I övrigt är det väl förberedelser till påskkalaset som gäller och en tur till Öland framåt lunch. Så skönt. Fast det är ju synd att det är vinter igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar